Manažeři mohou rozhodovat o zásadních změnách hlavního produktu na základě toho, že analyzují jeho momentální pozici v životním cyklu produktu. Předpokládá se, že produkt má určitou dobu životnosti. Životní cyklus produktu trvá od jeho uvedení na trh přes fázi růstu, zralosti až po fázi poklesu; může trvat několik měsíců, ale i řadu let.
V každé fázi existuje spojitost mezi prodejem a zisky; v závěrečné fázi zisky klesají. V okamžiku, kdy produkt vstupuje do fáze zralosti, je proto vhodné provést nějaká opatření, která by mu "dodala novou energii". Často se tak děje vytvořením nějakých "odnoží" nebo variant, které oddálí nástup poklesu, neměly by se ale prosazovat na úkor původního produktu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



