Z rozličných spolků, institucí či dobrovolných sdružení bychom mohli dát nálepku těch nejméně byznysově orientovaných asi odborům. Zkušenosti ukazují, že tržní ekonomika nebo jakýkoli náznak inovace nejdou s prací tuzemských odborářů dohromady. Jenže jsou to paradoxně právě odbory, které daly velkým firmám lekci z byznysu.
Představte si, že jste podnikatel a někdo vám přivede potenciální zákazníky až pod okna. Splněný sen. Pokud jste navíc zaznamenali, že odborářská demonstrace dokáže zaplnit Václavské náměstí, je vám jasné, že je Českomoravská konfederace odborových svazů schopná pod vaše okna přivést davy. A to vše bez milionových nákladů na reklamu. Takový systém je samozřejmě výhodný i pro samotné zákazníky - odboráře. Proč tedy odborářské statisícové síly nevyužít - a netlačit jen na vládu, ale i na firmy? Na ČEZ, Benzinu, Vodafone nebo banky, u nichž končí většina výplat řadových členů odborů?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později