Good morning, ladies and gentlemen, zahajuje muž poradu své firmy. Stejně jako ostatní mluví anglicky, přestože mateřskou řečí všech přítomných je čeština a za okny je vidět Praha. Nejde o fikci, jak bude fungovat český byznys, až dojde k politickému a jazykovému sjednocení Evropské unie. Taková byla realita některých porad v akciové společnosti Bonton v době, kdy jejímu představenstvu velel někdejší majoritní vlastník, podnikatel a hudebník Martin Kratochvíl.
„Pořádání porad v ‚nemateřském‘ jazyce je můj recept, jak na jednání udržet stručnost a věcnost,“ vysvětluje pro týdeník Ekonom. „Porady pak nebyly rozvleklé, lidé mluvili k věci, zbytečně si nestěžovali. Emoce šly stranou, a navíc si zaměstnanci pilovali cizí jazyk,“ popisuje Kratochvíl výhody.
Čeští topmanažeři dobře vědí, že vést efektivní poradu je umění. Přestože know-how na to, aby schůze nebyly zoufalou nudou, nýbrž příležitostí posunout firmu k lepším výsledkům, má každý byznysmen odlišné, ve dvou věcech se podle zjištění týdeníku Ekonom shodují.
Za prvé, že při poradách musí vládnout maximální disciplína a pozornost. A za druhé, že žádné videokonference nebo e-maily nikdy nemohou nahradit osobní kontakt a debatu z očí do očí při klasické poradě.
Jak efektivně a účelně vést porady ve firmách? Čeho se vyvarovat a co naopak upřednostnit?
Ptali jste se Petra Skondrojanise z firmy LMC provozující portály Jobs.cz a Prace.cz. Na dotazy čtenářů serveru Ekonom.cz odpovídal v úterý 28. srpna od 11.00 do 12.00.
Online rozhovor
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.