Americký ekonom George S. Day je přesvědčen, že nejsilnější podniky ve svém oboru vynikají zvláště ve třech schopnostech: v citu pro trh, ve spojení se zákazníky a ve spojování distribučních cest. V konečné fázi tyto podniky vytvářejí konkurenční výhodu tak, že svoje základní kompetence (core competencies) zapojí do systému, aby do sebe jednotlivé činnosti přesně zapadaly. Tímto způsobem si firmy mohou vytvořit zcela specifický, stěží napodobitelný obchodní model, jehož centrum tvoří síť zdrojů, vazeb, znalostí a organizačních postupů, jinými slovy klíčových předností (neboli kompetencí), které jsou v podstatě nepřenosné a nekopírovatelné. Z tohoto důvodu je takovýto typ konkurenční výhody - na rozdíl od samotné úspory z rozsahu či technologické inovace - dlouhodobý, a to zejména, pokud podnik dokáže tyto své klíčové schopnosti rozvíjet.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 95 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111