Ve 20. století bylo pro to, aby se člověk stal boháčem, obvykle nutné budovat řadu let úspěšný podnik, zaměstnávat davy zaměstnanců ve velkých továrnách nebo obchodních sítích. To teď přestává platit - najednou je možné vydělat miliardy a stačí k tomu, s trochou nadsázky, notebook a připojení na internet.
V posledních desetiletích nastala řada změn, vyvolaných rozvojem techniky a vědy. Kromě pokroků v medicíně, fyzice nebo biologii náš běžný život nejvíce ovlivňuje elektronika a počítače. Ruku v ruce s tím nyní přichází revoluce i v řízení firem - a ta možná naše životy ovlivní ještě více.
V první polovině 20. století se podniková ekonomika a management zásadně změnily - od té doby management zkoumáme jako samostatné odvětví a vědeckou disciplínu. Vznikly nové standardy, přístupy, metodiky. Po většinu druhé poloviny století se v managementu kladl podstatně větší důraz na lidskou individualitu nebo na inovace, nicméně základ zůstával obdobný - snaha dlouhodobě zlepšovat, zefektivňovat, standardizovat, mít kontrolu nad podnikem i jeho okolím. Mezi hrdiny managementu té doby patří Henry Ford, Eiji Toyoda, Sam Walton, Jack Welch, Lee Iacocca, tedy manažeři nebo zakladatelé velkých firem, kteří stáli léta v čele prosperujících, stabilních, poměrně jasně ohraničených podnikatelských celků.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.