V 50. a 60. letech 20. století se zrodila nová organizační forma, označovaná jako konglomerát. Zatímco do té doby se podniky rozvíjely zpravidla na principu expanze základní podnikatelské činnosti, klíčových technologií a schopností nebo prostřednictvím akvizic příbuzných podniků a odvětví, konglomerát se vydal cestou růstu na základě akvizic a fúzí nesouvisejících podnikatelských činností. Tak se z firem jako např. Litton Industries, Textron a Gulf+Western staly v duchu hesla "čím větší, tím lepší" skupiny samostatně fungujících společností, mezi nimiž však nedocházelo k žádným přínosným synergiím. Důvodem pro vznik konglomerátů byla snaha omezit riziko plynoucí z obchodních cyklů prostřednictvím investic do diverzifikovaného portfolia podniků, což se v řadě případů později ukázalo jako iluzorní. Diverzifikace sice mohla představovat přínos, ale otázkou bylo, jakým způsobem zajistit, aby takový soubor firem dokázal prosperovat i pod střechou jednoho ústředí. Mnoho konglomerátů na ni nenalezlo odpověď, a proto se po čase rozpadlo - v rámci restrukturalizace se zbavilo neziskových společností, aby se mohlo soustředit na aktivity, které byly ziskové a pro podnik přínosné.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 95 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.