V 50. a 60. letech 20. století se zrodila nová organizační forma, označovaná jako konglomerát. Zatímco do té doby se podniky rozvíjely zpravidla na principu expanze základní podnikatelské činnosti, klíčových technologií a schopností nebo prostřednictvím akvizic příbuzných podniků a odvětví, konglomerát se vydal cestou růstu na základě akvizic a fúzí nesouvisejících podnikatelských činností. Tak se z firem jako např. Litton Industries, Textron a Gulf+Western staly v duchu hesla "čím větší, tím lepší" skupiny samostatně fungujících společností, mezi nimiž však nedocházelo k žádným přínosným synergiím. Důvodem pro vznik konglomerátů byla snaha omezit riziko plynoucí z obchodních cyklů prostřednictvím investic do diverzifikovaného portfolia podniků, což se v řadě případů později ukázalo jako iluzorní. Diverzifikace sice mohla představovat přínos, ale otázkou bylo, jakým způsobem zajistit, aby takový soubor firem dokázal prosperovat i pod střechou jednoho ústředí. Mnoho konglomerátů na ni nenalezlo odpověď, a proto se po čase rozpadlo - v rámci restrukturalizace se zbavilo neziskových společností, aby se mohlo soustředit na aktivity, které byly ziskové a pro podnik přínosné.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 95 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-54270860-potrebujeme-zralejsi-manazery