Petr Hubáček (25)

- Vzdělání: Studuje obor Služby - výzkum, řízení a inovace na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity.
- Kariéra: Několik let pracoval jako programátor a analytik.
- Zájmy: Golf a tenis.

Nápad roku 2011
- Ekonom postupně představuje finalisty letošního ročníku soutěže Nápad roku, který je v pořadí již čtvrtým.
- Cílem klání je podpořit podnikatelského ducha mladých lidí a pomoci jim s realizací jejich projektů.
- Přihlásit se mohou začínající projekty i ty, které jsou zatím jen na papíře.
- Nápady jsou hodnoceny na základě pěti kritérií: proveditelnost projektu, potenciál dalšího růstu, originalita, kvalita zpracování a osobnost podnikatele.
- Nápad roku organizuje Institut rozvoje podnikání při Vysoké škole ekonomické, společnost Economia vydávající časopis Ekonom je mediálním partnerem soutěže.
- Další informace lze nalézt na adrese www.napadroku.cz.

Dostaneme tě do formy - to jsou první slova, která si přečtete, když se ocitnete na adrese www.motivator.cz. Zní to trochu jako reklama na zázračné hubnoucí přípravky, jenže jde o něco jiného.

Motivátor je internetový projekt, jehož cílem je pomoci těm, kteří se rozhodli, že se sebou něco udělají - ať už jsou to sportovci či lidé, kteří chtějí »jenom« zhubnout.

Vůle podpořená internetem

Každý registrovaný uživatel může zdarma využívat mnoho funkcí, které mu pomohou na cestě ke zdravějšímu životnímu stylu. Motivátor za něho spočítá kalorický příjem. Vedle toho si může naplánovat jídelníček, vytvářet cvičební plány a na přehledném grafu sledovat vývoj hmotnosti.

»Navíc je to, podobně jako například Facebook, sociální síť. To znamená, že na něm člověk najde mnoho lidí, s nimiž může sdílet své zkušenosti,« říká spoluautor stránek Petr Hubáček.

Motivátor se zalíbil i porotě soutěže Vodafone Nápad roku 2011. Student Fakulty informatiky Masarykovy univerzity Petr Hubáček s ním obsadil třetí místo. Motivátor však není jen jeho dílo. Od samého počátku, tedy od podzimu 2010, na něm spolupracuje se svým kamarádem programátorem Miroslavem Bodečkem.

Marketing projektu má ale na starost Hubáček, proto se pouze on účastnil soutěže Nápad roku.

Jak na Motivátor přišli? »Rozhodnout se začít žít zdravě je jedna z nejjednodušších věcí na světě. Životnost takového rozhodnutí však bývá krátká. My jsme hledali způsob, jak ji prodloužit,« vysvětluje Hubáček.

Vedle uvedených funkcí, které jsou k dispozici zdarma, se má o výdrž předsevzetí uživatelů postarat výživový poradce. Za 1490 korun získáte na měsíc každodenní odborný dohled. »Právě tyto platby jsou zdrojem našich příjmů,« říká Hubáček.

Objevili díru na trhu

Jak to funguje v praxi? Vše začíná vyplněním podrobného dotazníku.

»Poradce na jeho základě zákazníkovi vypracuje individuální plán. Pak na něj dohlíží. Pokud najde problém, navrhne řešení a tam, kde vidí zlepšení, samozřejmě pochválí,« popisuje Hubáček.

Uvede-li například uživatel ve svém internetovém deníčku, že posnídal bílý jogurt a pak šel běhat, poradce ho upozorní, že by měl v takovém případě ráno zařadit více sacharidů - třeba banán.

»Zatím máme jediného poradce, ale brzy přibudou další,« plánuje Hubáček.

Projekt typu »motivátor« sice v Česku až dosud chyběl, ale v zahraničí podobné stránky znají. K těm oblíbeným patří kupříkladu WeightWatchers (Hlídači hmotnosti).

»S těmito projekty se asi před třemi lety ve fitness světě, tedy zejména v USA, Německu a Austrálii, doslova roztrhl pytel,« konstatuje prezident Aliance výživových poradců Ivan Mach.

Zároveň ale dodává, že pokud takové služby poskytují odborníci, kteří mají o svém klientovi dostatek informací a ctí zásady profesní etiky, mohou být užitečné.

Petra Sýkorová


 

Petr Hubáček (vpravo) získal třetí místo v soutěži Vodafone Nápad roku 2011. Oceněný projekt Motivátor vytvořil spolu s Miroslavem Bodečkem. Foto: Archiv

Foto: Archiv

Související