Na přelomu tisíciletí se Česko stalo světovou velmocí ve výrobě trolejbusů. Škodě Ostrov se podařilo získat zakázku na téměř 300 trolejbusů pro americké San Francisco. Jenže další velké objednávky už nepřišly, společnost se postupně dostala do ztrát a před šesti lety produkci ukončila.
Trolejbusy značky Škoda se ovšem vyrábějí dál, ale v Plzni a jinou formou.
Společnost Škoda Electric montuje svojí elektrickou výzbroj do autobusových karoserií jiných výrobců (takové vozidlo pak nese název například Škoda 31 Tr SOR, nebo Škoda 28 Tr Solaris). Případně plzeňská firma dodává elektrickou výzbroj producentům autobusů, kteří pak vozidlo nabízejí pod svojí značkou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



