Asi před rokem seděl Vassili le Moigne, Francouz žijící v Česku, se známými v pražské kavárně Savoy a povídali si o tom, proč je v tuzemsku značkové oblečení o tolik dražší než třeba v Německu či Itálii.

Hlavou jim vrtalo, jak je to možné za situace, kdy koruna posiluje. Na vysvětlení nepřišli. Zato je napadlo přenést do Česka koncept internetového nákupního klubu ověřený fungováním ve Francii pod značkou Vente privée.

"Je to pro mě taková škola byznysu," uvádí le Moigne, který má patnáctiletou zkušenost z nadnárodního gigantu Microsoft. "Z extra velkého jsem se dostal do extra malého. Je to moje věc, a tak si užívám všechny radosti a strasti podnikatele," vysvětluje.

Vytváření webu, který měl lidem nabízet luxusní značkové zboží a zajímavé služby za nízké ceny, trvalo půl roku. Loni v prosinci byl nakonec spuštěn internetový server BigBrands.cz, provozovaný společností Brands Diffusion.

Firmu kromě Vassiliho le Moigne spoluvlastní Július Ferianc a Laurent Genin. Přibližně ve stejnou dobu zahájil v České republice činnost i konkurenční portál FashionDays.cz.

Kenzo za půlku

"Když jsme server spouštěli, neměli jsme žádného člena. Dnes jich máme asi 125 tisíc," říká le Moigne. Do klubu BigBrands.cz lze vstoupit pouze na základě pozvání. Pro členy jsou posléze připravovány speciální nabídky produktů značek v jednotlivých »buticích«, kterých klub přináší každý týden několik.

Takový »butik« je otevřen dva až šest dnů, během nichž má zájemce možnost si zboží prohlédnout a koupit. Po objednání zboží do dvou až tří týdnů doručí kupci soukromý doručovatel.

Fungování BigBrands.cz se tím podobá normálnímu internetovému obchodu až na to, že zboží a služby jsou nabízeny se slevou až 75 procent.

Vyprodáno za dvě hodiny

V nedávné akci bylo například možné koupit kabelky značky Kenzo za poloviční cenu. Některé modely se vyprodaly do dvou hodin.

Výrobci a velkobchodníci o spolupráci stojí, přestože se jejich zboží nabízí s takovou slevou. Díky BigBrands a podobným konceptům mají totiž jisté, že se během pár dní prodá více zboží než v kamenném obchodě, kde cenu zvedá mimo jiné nájem.

»Je nám jasné, že zpočátku jsou lidé trochu nedůvěřiví, ale když si jednou něco koupí, zjistí, že našemu webu mohou věřit. Samozřejmě se občas stane chyba, snažíme se však případné nedorozumění co nejdříve napravit,« doplňuje le Moigne.

Na pomoc českým značkám

BigBrands.cz nenabízí pouze luxusní módní značky. Koupit se slevou lze večeře v restauracích, koncerty, vína, hračky, oblečení pro děti, nábytek nebo třeba pracovní náčiní.

I když firmu Brands Diffusion spoluvlastní dva Francouzi a Slovák, zaměřuje se rovněž na hledání českých značek, které by mohly internetovou nabídku portálu BigBrands.cz obohatit. Ať už jde o oděvy značky Sanu Babu, čokoládu St. Tropez či společnost Sparky's obchodující s hračkami. »Rádi bychom také spolupracovali s dalšími tuzemskými firmami, jako je Český porcelán, Husky nebo Becherovka,« dodává Vassili le Moigne.

Le Moigne přiznává, že krize startu společnosti prospěla. "Za krize dávají lidé stále větší pozor na to, co kupují, a chtějí levné věci. My se jim přitom snažíme přinášet nejen nízkou cenu, ale i kvalitu," dodává.

S tím, že krize tomuto druhu podnikání pomohla, souhlasí i David Szendzielarz, ředitel konkurenční společnosti Fashion Days pro Česko a Slovensko. Zatímco Brands Diffusion se zatím etablovala jen v tuzemsku a u našich východních sousedů, Fashion Days má zastoupení i v Maďarsku a za několik týdnů rozjede byznys v Rumunsku a Bulharsku.

V Česku byl portál FashionDays.cz zprovozněn loni na podzim, na Slovensku letos v dubnu. Na rozdíl od BigBrands.cz nabízí především módní sortiment, jako oblečení, hodinky, šperky či boty. "Nezaměřujeme se pouze na známá jména jako Versace nebo Dolce & Gabbana. Stejně tak nabízíme sportovní značky Gas, Adidas či Nike," vyjmenovává Szendzielarz.

V současnosti má portál FashionDays.cz v Česku a na Slovensku přibližně kolem šesti set objednávek za den. Číslo přitom roste o 50 až 60 procent každý měsíc. O 60 procent měsíčně roste i návštěvnost, která se nyní pohybuje kolem 30 tisíc lidí za den.

Zuzana Panczaková

BigBrands.cz nenabízí pouze luxusní módní značky. Koupit se slevou lze například večeře v restauracích.

Související