Celkově letos dosáhnou investice do nákupu reklamního prostoru v českých médiích 28,7 miliardy korun. Meziročně tak vzrostou o pět procent. Tvrdí to aktualizované odhady agentury OMD Czech.
OMD tak zvedla svůj původní odhad z loňského listopadu, kdy pro letošní rok předpokládala růst pouze 1,8 procenta. Ve srovnání s vývojem v loňském roce to znamená, že je letošní dynamika mediálních investic vyšší. V roce 2007 představovalo zvýšení dvě procenta.
"Při plánování mediálních investic pro letošní rok neměli zadavatelé důvod být pesimističtí, jejich rozpočty proto byly nastaveny vysoko v souladu s ekonomickým vývojem," vysvětlil šéf výzkumu Omnicom Media Group Vít Smékal.
Televize a internet budou letos nejrychleji rostoucí média, pokud jde o objem reklamy. Televize vyinkasují 11,49 miliardy korun (o 6,9 procenta více než loni), internet spolkne 3,42 miliardy (22,1 procenta).
Martina Vojtěchovská
28,7 mld. korun
budou letos investice do reklamy v českých médiích.