Začátkem srpna bylo oznámeno, že ČSA prodaly svůj nákladový terminál za více než 750 mil. korun firmě Central European Handling (CEH). Transakci stvrdila i dozorčí rada a mimořádná valná hromada ČSA. Aerolinky potřebovaly hotové peníze především na splátky letadel.
Kdo ale vlastně Air Cargo Terminal koupil, se dodnes neví. Podle všeho by to měla být renomovaná společnost, která má zkušenosti s leteckou dopravou. Jenže CEH sídlil v pražském panelákovém bytě, nevyvíjel patrně žádnou činnost a vznikl měsíc po vyhlášení výběrového řízení. Firmu, která za cargo nabídla nejvíc, vlastní bývalý člen vedení ČSA Kamil Slavík, který byl přitom, když se terminál stavěl. Není ale vůbec vyloučeno, že firmu ovládá někdo jiný. I sám Slavík připustil, že není jediným majitelem, víc ale neprozradil.
MINISTERSTVO FINANCÍ, hlavní akcionář ČSA, ústy svého náměstka Ivana Fuksy slíbilo, že se pokusí zjistit, jak se věci okolo nového vlastníka Air Cargo Terminal mají. Už dříve totiž podle Fuksy "bylo garantováno jak managementem ČSA, tak i samotným investorem, že se po uzavření patřičných dokumentů a realizace obchodu dozvíme další bližší informace". Poslední informace z minulého týdne zní: Náměstek dopisem vyzval představitele CEH, aby poskytli informace, která média požadovala; na to společnost reagovala tím, že již všechny relevantní informace poskytla a jsou veřejně dostupné. A basta.
Ať už je za kupujícím kdokoliv (třeba opravdu seriózní renomovaná firma), celá věc je divná a nemá žádné uspokojivé vysvětlení. Buď státní úředníci netuší, komu cargo prodali, což je špatně. A nebo to vědí a tají - což je přinejmenším stejně špatně.
LIBUŠE BAUTZOVÁ
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom



