Takřka každá organizace vynakládá nemalé prostředky na nákup hmotných i informačních vstupů. Také proto musí organizace, které nastoupily cestu podnikatelské excelence, ve vztazích mezi odběrateli a dodavateli vytvářet novou kvalitu: dodavatele přestávají vnímat jako protivníky a soupeře a přecházejí ke strategii partnerských vztahů s dodavateli.

Současná realita českých organizací za tímto "ideálním" stavem poněkud pokulhává. Vztahy mezi odběrateli a dodavateli stále ještě velmi často nesou znaky praxe dřívějšího ekonomického systému. Projevují se obvykle v neexistenci konkurenčního prostředí v dodavatelském řetězci nebo, např. v automobilovém průmyslu, v diktátu odběratelů zneužívajících svého výsadního postavení vůči dodavatelům. To, čeho jsme často svědky v českých organizacích, je pak spíše příkladem toho, jak by vztahy fungovat neměly. Příčin tohoto neradostného stavu je více, avšak určitě k nim patří skutečnost, že manažeři organizací nemají potřebné znalosti o tom, jak rozvíjet opravdu moderní, vzájemně výhodné vztahy se svými dodavateli.

Kniha významného domácího odborníka Jaroslava Nenadála Management partnerství s dodavateli. Nové perspektivy firemního nakupování proto seznamuje čtenáře se všemi hlavními procesy budování tzv. programů partnerství s dodavateli i s vhodnými metodami a nástroji jejich rozvoje (hodnocení a výběr vhodných dodavatelů, společné plánování s dodavateli, posuzování vyzrálosti managementu u dodavatelů, ověřování shody dodávek, hodnocení výkonnosti dodavatelů, neustálé zlepšování dodavatelů aj.) a přináší řadu konkrétních případových studií, na nichž jsou ilustrovány příklady dobré i špatné praxe. Ukazuje, že princip partnerství s dodavateli je jedním ze základních principů moderního managementu a že nová kvalita těchto vztahů je pro organizace, které se vydaly na cestu podnikatelské excelence a chtějí uspokojovat potřeby a přání zákazníků i požadavky regulačních orgánů, naprostou nezbytností.

Je zřejmé, že v těchto souvislostech nejde jen o pouhé procesy nákupu a o výlučnou oblast zájmu pracovníků útvarů zásobování, a že budování a rozvoj partnerství s dodavateli musí být záležitostí všech skupin manažerů, včetně členů vrcholových vedení organizací, pokud tyto organizace mají být dlouhodobě úspěšné. O výsledné schopnosti uspokojovat požadavky zákazníků i legislativy totiž často rozhoduje již kvalita nakupovaných vstupů. A ta je přímo úměrná kvalitě vztahů s dodavateli.

Kniha je proto určena vedoucím pracovníkům organizací všech typů (výrobních, poskytujících služby i organizacím v oblasti veřejného sektoru), kteří se podílejí na rozvoji systémů managementu. Především pak tzv. představitelům managementu pro systémy managementu, manažerům v oblasti prodeje a nákupu, manažerům jakosti i vedoucím pracovníkům dalších funkčních oblastí.

- ed -

Cena knihy je 360 Kč včetně DPH. Můžete si ji písemně objednat na adrese ECONOMIA a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: dagmar.suchmova@economia.cz nebo na internetové adrese http://Knihy.iHNed.cz. Podrobnější informace na tel. čísle 234 462 232. Členové ECONOMIA Benefitklubu, kteří uvedou na objednávce číslo své klubové karty a kód knihy, obdrží 30% slevu. Kód knihy: 01055

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-21090040-management-partnerstvi-s-dodavateli