Ten trvá prakticky nepřetržitě od jeho vstupu na náš finanční trh v roce 1991. V porovnání s rokem 2005 vzrostl celkový objem transakcí vykázaných factoringovými firmami, členy Asociace factoringových společností, o 25 %. To v absolutních číslech představuje zvýšení obratu factoringových společností z postoupených pohledávek 83,8 mld. Kč v roce 2005 na loňských 104,8 mld. Kč. Tento výsledek potvrzuje, že trh ještě není zcela nasycen. Jinak totiž obvykle platí, že v rostoucí ekonomice jsou alternativní finanční produkty vystavovány větší konkurenci zejména ze strany bank a jejich růst se zpomaluje.

Odborníci navíc soudí, že se nové obchody uzavřené v průběhu roku 2006 dále zhodnotí v letošním roce a objem factoringových transakcí dále poroste poměrně vysokým tempem.

Odborná veřejnost v roce 2006 zaznamenala i významnou změnu v sestavě akcionářů jednoho z hlavních hráčů na trhu, firmy O. B. HELLER, která od srpna 2006 působí pod novým jménem, ČSOB Factoring. Tento krok potvrdil rostoucí roli factoringu mezi ostatními finančními produkty a také skutečnost, že si všechny velké finanční skupiny uvědomují řadu synergií, které přináší možnost zařadit do obsluhy klienta i factoring.

"Ke změně vnímání dochází na obou stranách. Banky si postupně uvědomují, že při financování klientů v určitých fázích vývoje je úloha factoringu v podstatě nezastupitelná a naopak, pro factoringové společnosti má velký význam zejména v obdobích zvýšené konkurence možnost využít distribuční síť mateřské banky," říká Ing. Tomáš Morávek, generální ředitel ČSOB Factoring, a. s., který v roce 2006 předsedal Asociaci factoringových společností ČR. "V podstatě stále stejně však vidí factoring naši klienti - jako flexibilní finanční nástroj, který dokáže rychle reagovat na jejich finanční potřeby," dodává.

I díky užšímu spojení s bankovním světem firmy o factoringu vědí, naučily se s ním zacházet a těžit z jeho výhod. Přestože se někdy uvádí, že factoring je typicky využíván malými a středními podniky, v České republice je často zapojován i do financování velkých podniků.

Podle TZ ČSOB
- jm -

MR0307s42.jpg

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-20599590-factoringovy-rok-2006