Na knižní trh přichází další pozoruhodná kniha fenomenálního marketingového manažera Sergia Zymana "Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali". Je to poučná "profesní zpověď" muže, který budoval a řídil nejsilnější světové značky a jenž byl - jako šéf marketingu firmy Coca-Cola - architektem jejích největších obchodních úspěchů.

V knize představuje své pojetí marketingu, který se přímočaře zaměřuje na měřitelné přírůstky zisku. Marketingu, který nepřináší spotřebitelům jen zábavu a potěšení, a nevyčerpává se vytvářením "image", ale jenž hlavně a především prodává výrobky a služby. Jde o marketing podnikatelský, pragmatický, jasně a jednoznačně orientovaný na výsledky. Je to marketing tvořivý a odvážný, a především účinný.

"Marketing není hra, marketing není ani nějaké kouzelnické umění či alchymie. Je to podnikání, čirý byznys," říká Sergio Zyman. Jeho "mantra" zní: "Úkolem marketingu je připravovat plány a provádět taková opatření, která přimějí více lidí k tomu, aby si mnohem častěji kupovali více vašich výrobků či služeb, a aby tak vaše firma - s co nejvyšší efektivností - vydělala více peněz."

Ačkoli některé významné osobnosti byznysu hovoří o S. Zymanovi jako o "marketingovém čaroději", on sám se považuje spíše za marketingového vědce a marketing, jak jsme jej dosud znali, naprosto odmítá. O marketingu ví a říká více než všechny učebnice marketingu dohromady a na rozdíl od učebnic je také zábavný.

Marketing je podle Zymana vážná experimentální věda a výdaje na marketing je třeba považovat za návratnou investici. Ke každé reklamní či propagační akci je třeba přistupovat jako k investici. Marketing je byznys přinášející výsledky a vytvářející zisk. Musí být měřitelný a musí být měřen. "Nevyděláte žádné peníze, pokud neprodáte zboží, a nemůžete prodat zboží, pokud lidi nepřesvědčíte o tom, aby je chtěli - to je marketing!" říká. Zapomeňte na "budování image" atd. Nejde o to, aby zákazníci vaše produkty milovali, ale aby je kupovali!

Kniha marketingového manažera, jenž je považován za nejvýznamnější světovou autoritu podnikového marketingu současnosti, nabízí širokou paletu zkušeností, příkladů, názorů a doporučení, které nakonec shrnuje do podoby strategických zásad "nového marketingu" - marketingu, který se vrací k tomu podstatnému: prodávat stále častěji stále více zboží stále většímu a většímu množství zákazníků, za stále vyšší ceny a se stále vyšší efektivností.


Cena jednoho výtisku knihy je 390 Kč včetně DPH. Knihu si můžete písemně objednat na adrese ECONOMIA a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: dagmar.suchmova@economia.cz nebo na internetové adrese http://Knihy.iHNed.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství MANAGEMENT PRESS. Informace na tel. čísle 234 462 232. Členové HN klubu, kteří u této publikace uvedou na objednávce čtyřmístné pořadové číslo členské karty, obdrží 20procentní slevu.
Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-17772980-konec-marketingu