Firma, která používá vlastní značky Hamé, Otma, Veselá pastýřka, Gurmán, Znojmia a Za babku a vyrábí i zboží, prodávané pod značkami jednotlivých obchodních řetězců, loni koupila zkrachovalou ruskou konzervárnu a úplně ji zrenovovala. K rozjezdu produkce má podle Mitáčkové dojít koncem června. Podle průzkumů trhu je v Rusku dostatek luxusních konzervárenských výrobků, nabídka ve střední cenové úrovni je však nedostatečná, což dává české firmě značnou šanci. V letošním prvním čtvrtletí se zvýšily tržby firmy Hamé v Rusku v meziročním srovnání na trojnásobek a prodej podpořila mohutná reklamní kampaň v televizi. V budoucnu by společnost mohla výrobu v ruském závodě rozšířit o dětskou výživu a kečupy.
Hamé vyváží přes čtvrtinu své produkce. V květnu získalo i certifikát pro dovoz potravin do USA. V letošním roce by tam chtělo začít prodávat džemy a sterilovanou zeleninu. K hlavním zahraničním trhům firmy patří Slovensko, Rusko, Rumunsko, Polsko, Maďarsko, pobaltské státy, Izrael, Nový Zéland, Rakousko a Chorvatsko. Celkem Hamé vyváží do třiceti států.
Minulý týden se firma zúčastnila veletrhu Svět privátních značek v Amsterodamu. Mezi výrobky zařazené do prestižní skupiny "nové produktové směry" tam pronikl i její kečup Otma bez obsahu konzervačních přísad, balený v plastovém obalu. Loňská účast na tomto veletrhu přinesla podniku především vstup do obchodních řetězců v Pobaltí.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel



