| Jiří Plamínek: "Vedení lidí, týmů a firem". GRADA Publishing, 238 Kč včetně DPH. Bližší informace na tel. čísle: 220 386 511-12. Praktický atlas managementu. "Role manažera v systému firmy spočívá především v dosahování stanovených cílů prostřednictvím práce jiných lidí. Tím se manažerská role liší od role lídra, který cíle stanovuje, i od role vykonavatelské. Může se stát - a také se to běžně stává -, že dvě nebo dokonce všechny tři role se sejdou v jedné osobě," píše autor v úvodu. Svůj výklad rozdělil do tří základních částí. Každá se věnuje funkcím firmy v určitém měřítku - první fungování firemního organismu jako celku (definice produktů, definice potřeb zajišťování efektivity, funkční struktura firmy), druhá roli jednot-livých lidí v tomto organismu (diagnóza jednotlivců, strategie vedení lidí, teorie motivace) a třetí problematice skupin, týmů a jiných organizačních jednotek (podpora spolupráce, regulování obětavosti, strategie vztahového chování, konflikty ve skupině). Postupně se tak čtenář seznámí s celým systémem firmy, jeho lidskými prvky a nakonec i subsystémy, které tyto prvky vytvářejí. Při výkladu autor zvolil formu atlasu. Čtenář většinou najde jednotné uspořádání dvoustran - vpravo obrázek a vlevo text, který k němu patří. Gustav Tomek, Věra Vávrová, Jiří Vašíček: "Marketing v energetice". GRADA Publishing, 287 Kč včetně DPH. Informace na tel. čísle: 220 386 511-12. Způsoby získávání trhu, segmentace a kontraktační politika. "Disciplína, která se zabývá marketingem v určité specifické oblasti, musí plně respektovat to, co je obecně platné, a k tomu poskytnout pohled do těch skutečností, které aplikaci činí zvláštní," tvrdí autoři o marketingu v energetice. Při psaní textu vycházeli ze svých získaných zkušeností při výuce marketingu i manažersko-ekonomických předmětů zaměřených na energetiku. Při výkladu proto připomínají to, co je obecně platné pro uplatnění marketingu v energetice, zároveň zdůrazňují podmínky technicko-ekonomického charakteru, ve kterých je marketing uplatňován. Jde například o systémový charakter odvětví, existenci přirozeného monopolu, investiční náročnost odvětví či dlouhodobý časový horizont realizace. To se odráží ve specifických přístupech ke sledování nákladů a tvorbě cen, metodám a nástrojům marketingu v této oblasti: specifice marketingového výzkumu, segmentaci trhu, výrobkové a sortimentní politice, volbě výrobkové strategie i nástrojům komunikační politiky, což hraje významnou roli při určování marketingových i podnikových cílů. Peter F. Drucker: "To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku". MANAGEMENT PRess, 490 Kč včetně DPH. Inf. na tel. čísle: 234 462 232. Úvod do studia managementu. "Neexistuje jediná správná metoda řízení lidí. Lidé se neřídí, úkolem je lidi vést a cílem je produktivní využití konkrétních předností a znalostí každého," tvrdí autor. Vídeňský rodák a naturalizovaný Američan ve svých pracích zúročil zkušenosti, které nasbíral při své novinářské, učitelské či poradenské práci. Reprezentativní výběr z prací klasika teorie managementu nabízí šestadvacet kapitol, které se zabývají tématy management v organizacích, jedinec a management a management současné společnosti. Autor shrnuje základní východiska a principy managementu, jeho problémy, úkoly a příležitosti. Jaká doporučení se například týkají výběru lidí? Jestliže jsem někomu svěřil funkci, ve které se neosvědčil, dopustil jsem se omylu. Chybu jsem udělal já. Zásada, že voják má právo na schopné velení, platila už za Julia Caesara. Je proto povinností manažerů, aby odpovědní lidé v jejich organizacích podávali odpovídající výkon. Novým lidem nikdy nesvěřujte významné úlohy, protože jenom zvyšujete riziko. Nového pracovníka na vysoké funkci nejprve ustavte do nějaké zavedené funkce, kde jsou požadavky dobře známy a pomoc je k dispozici. Ivan Bureš, Pavel Řehulka: "Deset zlatých pravidel péče o zákazníka". MANAGEMENT PRess, 180 Kč včetně DPH. Inf. na tel. čísle: 234 462 232. CRM v digitálním věku. "Nejlepší investicí v podmínkách tvrdé konkurence a rostoucí úlohy informačních a komunikačních technologií je posilování vztahu se zákazníky, zvýší to finanční výkonnost firmy," tvrdí autoři. Prostřednictvím praktických příkladů ukazují pravidla, kterými se řídí budování a udržování dobrých vztahů se zákazníky. Každý z autorů nabízí svůj osobní pohled na dané téma. Své marketingové a prodejní mikrostudie, tipy, postřehy, myšlenky a zkušenosti shrnují v deseti zlatých pravidlech prodeje: 1. Na prvním místě je ten, kdo nás živí. 2. Zákazník je především člověk. 3. Vztah se buduje komunikací. 4. Nejspokojenějším zákazníkem je "obskakovaný" zákazník. 5. Obranný val proti nájezdům konkurence se buduje z drobných kaménků. 6. Služby zákazníkům znamenají více než servisní zákrok. 7. K péči o zákazníka patří také přemýšlení za zákazníka. 8. Ztráta zákazníka je proces, který začíná ztrátou důvěry. 9. Nejlepším prodejcem je nadšený zákazník. 10. Investice do péče o zákazníka je investicí s nejvyšší mírou návratnosti. Všechny knihy si můžete objednat na dobírku na adrese: Economia, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7, e-mail: zdenka.mejzlikova@economia.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství. |
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom



