E. Bedrnová, I. Nový a kol: "Psychologie a sociologie a řízení".

MANAGEMENT PRESS, 640 Kč včetně DPH.

Inf. na tel.: 224 462 232

Lidé ve firmě. Po čtyřech letech připravili autoři druhé, rozšířené vydání monografie, která se zabývá širokým spektrem problémů z oblasti manažerské psychologie a sociologie. Obsah jednotlivých kapitol lze shrnout do čtyř výkladových okruhů. V prvním autoři vymezují samotný předmět manažerské psychologie a sociologie a koncepční východiska týkající se fungování organizace. Druhá část mapuje sociální procesy v organizaci a jejich ovlivňování, například kapitoly věnované organizační změně či ovlivňování v pracovním procesu. Individuálním a skupinovým hlediskem v rámci fungování organizace v kontextu subjektu a objektu řízení se zabývá třetí výkladový oddíl. Psychologii a sociologii v obchodní činnosti i kultuře a identitě firmy je věnován poslední oddíl Vnější vztahy organizace. Oproti prvnímu vydání autoři rozšířili a zdůraznili téma dynamiky chování a vedení skupin spolupracovníků. Podrobněji rozpracovali také stále aktuálnější interkulturní prvky manažerské práce. Hlouběji propracovány jsou i otázky rozvoje pracovních kompetencí a účelného řízení profesní kariéry. Recenzenti vyzdvihují didaktické zpracování textu, speciálně část Otázky a náměty do diskuse.

Oldřich Šuleř: "Zvládáte své manažerské role?".

Computer Press, 247 Kč včetně DPH.

Bližší informace na tel.: 546 122 512.

Jak rozhodovat, předávat informace a motivovat. "Manažer je především člověk, který dosahuje firemních cílů skrze jiné lidi, jeho práce se dotýká zejména působení na lidi okolo sebe. To jsou role, ve kterých musí umět vystupovat," říká autor. Čtenář jeho knížky se naučí procvičovat a zdokonalovat ve všech podobách manažerských rolí. Chcete interpersonální roli? Pak oceníte techniky týmové práce, strukturování diskuse či využívání různých komunikačních stylů. Kapitola věnovaná informační roli manažera vás naučí, jak předávat informace a definovat a analyzovat situaci, vést porady či poskytovat zpětnou vazbu k výsledkům práce podřízených. Analytické a kreativní techniky a nástroje k řešení problémů nabízí část textu, která přibližuje rozhodovací role manažera. V kapitole Organizační role autor věnuje pozornost zvládnutí nástrojů plánování podnikových cílů a jejich přenášení na nižší úroveň řízení. Zvláštní pozornost zaměřuje na řízení změn včetně volby různých strategií. Poslední výkladový oddíl přibližuje motivační techniky. Patří sem systematické hodnocení výkonu pracovníků, umění efektivního delegování nebo koučování.

P. Carter, K. Russell: "Trénink paměti a kreativity".

Computer Press, 147 Kč včetně DPH.

Bližší informace na tel.: 546 122 512.

Příklady s řešením. Mozek je jedním z nejdůležitějších orgánů lidského těla. Umožňuje vnímání, poskytuje paměť, vytváří řeč, dovednosti, myšlenky a pocity. Přesto jeho bezchybné fungování považujeme za samozřejmost, a mnozí z nás si myslí, že mozek není třeba trénovat. Jenomže opak je pravdou. Cest, které nám pomohou k zachování duševní svěžesti, je několik. Prostřednictvím testů se naučíte procvičovat kreativitu neboli mentální procesy, které vedou k novým nápadům či řešením. Zkouškou představivosti a síly vašeho tvořivého myšlení je následující hádanka: Pomocí zápalek vybudujete ohrady a umístěte do nich mince představující prasátka. Rozdělte devět prasátek do čtyř ohrad tak, aby v každé z nich byl lichý počet prasátek. Výsledek? Tři prasátka do tří ohrad, které ohradíte čtvrtou. Další testy slouží k trénování paměti, tedy ukládání, udržení a vybavování informací. Následující kapitola potěší milovníky hlavolamů, kterých autoři předkládají rovnou padesátku. Příklad? Co je divného na čísle 492185763? Schopnost přemýšlet rychle, neboli mentální tempo, si procvičíte s pomocí úkolů, které jsou časově limitované. Vyústěním tréninkového maratonu jsou dva testy inteligence.

Jaroslav Kohout: "Rétorika ".

MANAGEMENT PRESS, 210 Kč včetně DPH.

Bližší informace na tel.: 224 462 232

Umění mluvit a jednat s lidmi. "Člověk tvor společenský - dobře mu tak," tvrdí jeden z Murphyho zákonů. Toto konstatování určitě platí v plné míře pro manažery. Více než polovinu pracovní doby totiž manažer stráví na poradách, jednáních nebo u telefonu. Nakonec schopnost komunikovat patří mezi vyžadované manažerské dovednosti. V kapitole Řeč mluvená, psaná a viděná najde čtenář kromě informací o základních poruchách hlasu také návod, jak vést porady, udělovat pochvaly nebo kritizovat podřízené. V následující části textu, věnované technice řeči, se dozvíte, jak dobře mluvit. Jednou z důležitých zásad úspěšných rétorů je prý neměřit svoje vystoupení stránkami připraveného projevu, ale očima, neboli zájmem posluchačů. Nebojte se použít příměry nebo metafory. Nezapomeňte svoje vystoupení správně gradovat. Před veřejným vystoupením se leckomu roztřesou kolena, jak bojovat proti stresu? Pomůže prý vtipná poznámka na začátku projevu. Neuškodí také malé cvičení výslovnosti: Představení například nesmí znít jako přestavení, nesčetný jako nečetný, snazší jako snáší, předtisk jako přetisk. Pomocníkem při zdokonalování výslovnosti je i pomalu vyslovovaná věta: Zametete-li mi to či nezametete-li mi to.

Všechny knihy si můžete objednat na dobírku na adrese:

Economia, a. s., VTÚ, Dobrovského 25, 170 55 Praha 7,

e-mail: zdenka.mejzlikova@economia.cz, kde vám zařídí její zaslání na dobírku přímo z nakladatelství.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-11682650-manazerske-role-retorika-a-psychologie