Často zaznívá, že veřejné vysoké školy jsou lepší než soukromé. Máte opačnou zkušenost - ať už vlastní, nebo z náboru zaměstnanců?
Často zaznívá, že veřejné vysoké školy jsou lepší než soukromé. Máte opačnou zkušenost - ať už vlastní, nebo z náboru zaměstnanců?
Zahraniční soukromé vysoké školy jsou (často) skvělé a kvalitnější než veřejné. České soukromé vysoké školy mají zatím co dohánět. Na příkladu českých středních soukromých škol (některé jsou výjimečně dobré!) je vidět, že i u nás to jde. Nebo půjde?
Zásadně nenabíráme dle školy. Člověk musí chtít. Pokud má ambice, škola mu pomůže. Pokud je nemá, tak se nic nenaučí ani na statní, ani na soukromé. Příležitost naučit se má na obou stejnou. Na soukromých školách jsou stejní učitelé jako na státních.
Mám dva syny a jeden má státní a druhý soukromou VŠ. Oba byli moc spokojeni s úrovní výuky a do života jim obě školy daly potřebnou úroveň kvalifikace. Myslím, že lepší a horší není ve formě provozovatele, ale v přístupu lidí.
Některé soukromé školy poskytují dost důvodů, proč jim nedůvěřovat. Musí se ještě mnoho zlepšit.
Paušální (černo-bílé) hodnocení je zavádějící. Jsou školy kvalitní a jsou školy méně kvalitní. Soukromá neznamená špatná a platí to i naopak.
Působím na veřejné VŠ a v oblasti účetnictví nemá dle mého názoru VŠE a její Fakulta financí a účetnictví konkurenta. Dáno i zapojením vyučujících do mimoškolních aktivit. Zkušenost s výukou na soukromé VŠ spojena s předcházením si platícího studenta.
Měl jsem možnost studovat v zahraničí business administration (za jiné obory neumím hovořit) a s odvahou prohlašuji, že veřejné školy dávají víc, ale v porovnání se zahraničím je to jedno, celé to tu je tragické. Školní prostředí nazývám incestem.
Mám zkušenost se studiem na 2. LF UK. Co se týče kvality studia, tak super a vždy také záleží na přístupu studenta. Spíš bych studium doplnil anebo dělal jinak. Ale to už od mladších let, nejen na VŠ.
Veřejné školy v ČR jsou lepší než soukromé, což je dáno dobou, po kterou se mohly vyvíjet. I ony ale často trpí problémem tzv. skleníkového prostředí, když vyučují pouze teorii nepoužitelnou v praxi. Dobrá VŠ musí spolupracovat se špičkovými firmami.
Není podstatné, o jakou instituci se jedná. Vše je o přístupu studenta a o tom, co se chce naučit a s čím chce ze školy odejít.
U soukromé školy může být citelnější tlak: "Zaplatil jsem si, tak co ještě chcete?!" Až na výjimky, jako je medicína, úroveň školství rapidně po desítky let klesá a to celoplošně.
Musím jmenovat špičkové oborové (TU Liberec - Fakulta textilní, VŠB - TU Ostrava, Fakulta bezpečnostního inženýrství). Obě znám díky mým koníčkům: sport - vyvíjíme a vyrábíme špičkové sportovní textilie a v hasičině patří ČR mezi přední země v EU.
Těžko mohu posoudit. Obecně ale platí, že VŠ absolventy do praxe příliš nepřipraví. Bohužel. Dokud budou rektory volit zaměstnanci a studenti, nemůžeme objektivně očekávat příliš velké změny v zavedeném systému VŠ.
Co se týče práva, tak jednoznačně ano, s výjimkou německé Bucerius Law School, která je považována za nejlepší v SRN, ačkoliv je řízena nadací. Nicméně to souvisí také s kvalitou studentů a ne pouze s organizací studia.
Nemohu to z vlastní zkušenosti potvrdit. Přednáším na veřejné i soukromé škole a úroveň studentů je na soukromé vyšší. U nových zaměstnanců VIAVIS je tomu zas naopak.
Mam naprosto stejnou zkusenost.
Pro PROFINIT jsou důležité studijní obory, jako informační technologie a softwarové inženýrství, a v těch jednoznačně vedou veřejné vysoké školy (ČVUT a UK). S dramatickým náskokem.
Související