Co nejčastěji postrádáte u absolventů českých SŠ a VŠ? A je dobrý nápad zavést povinnou maturitu z matematiky?
Co nejčastěji postrádáte u absolventů českých SŠ a VŠ? A je dobrý nápad zavést povinnou maturitu z matematiky?
U některých postrádám více ctižádosti, touhy se učit a méně sebevědomí. Jsem pro zavedení maturitní zkoušky z matematiky. Myslet si však, že to samo o sobě zlepší tristní úroveň znalostí žáků základních i středních škol, je chyba.
Hodně by pomohlo kdyby studenti uměly používat selský rozum , spočítat trojčlenku a procenta. A také je to musí někdo naučit ! takže matematika určitě ano .
Trpělivost a vztah k práci. Neuškodilo by méně sebevědomí a pocitu, že všechno vědí a všude byli, a že kariérní postup je samozřejmost.
Ano, nebo z fyziky.
Ano, nebo z fyziky.
Mohu se vyjádřit jen k absolventům práv: přehnaná znalost jednotlivých paragrafů, ale často neschopnost dát si věci do souvislostí a aplikovat teorii v praxi.
Mimo jiné absolventům chybí smysl pro řád, dodržování pravidel a kázeň, aby se mohli stát součástí efektivně fungujícího týmu. Matematika je základ vědění.
Základní pracovní návyky, které by měly získat již v rodině. Často i zdravý selský rozum. Všechno nelze vygooglovat. Povinnou maturitu z matematiky ano.
Chybí mi schopnost praktického myšlení - třeba odlišit podvodnou půjčku od korektní. Vyřeší to povinná maturita z matematiky? Nejsem si jistá.
Jazykovou vybavenost, u VŠ absolventů často také relevantní praxi. Povinnou maturitu z matematiky spíše ne.
U absolventů SŠ postrádám jasnější představu o tom, čím se chtějí zabývat. U absolventů VŠ zase určitou skromnost. Povinnou maturitu z matematiky nepodporuji.
U nadpoloviční většiny z absloventů postrádám: Pokoru, chuť pracovat, znalosti, výdrž. Povinnou maturitu z matematiky bych zavedl.
S absolventy aktuální zkušenost nemám, ale povinnou maturitu z matematiky bych určitě doporučil.
Jasnou představu o tom, co chtějí dělat, a kritickou představu o tom, co umí dělat. Nemyslím si, že by musela být bezpodmínečně povinná maturita z matematiky.
Úspěšné složení maturity z matematiky je důkazem intelektové schopnosti středoškoláka. Měla by být povinná. Studenti jsou pořád stejní, jen my jsme zestárli.
Neučí se, jak začít budovat svůj životní sen od nuly. Nesetkal jsem se s žádným vysokoškolákem, který by se naučil dělat byznys na univerzitě.
Absolventům chybí základní pracovní návyky, mají často málo sebereflexe, chybí jim motivace, kromě té finanční. Zavedení povinné maturity z matematiky podporuji.
Schopnost pracovat s čísly, logické myšlení a jazykovou vybavenost. Povinná maturita z matematiky určitě pomůže.
Absolventi technických oborů velmi často postrádají základní odborné znalosti a praktické nemají žádné. Není to ale jen chybou školy, ale nás, rodičů. Matiku ano.
Někdy trochu pokory a nadšení pro práci. Povinnou maturitu z matematiky bych nechala u oborů, kde znalost bude později potřeba i v praxi.
Logiku! Matematika je základ!
Motivaci a samostatnost, vazbu na reálný podnik. Matematika na středoškolské úrovni je o logickém myšlení, takže ano.
Mám blíže ke studentům než absolventům...chuť diskutovat, uvažovat, mít vlastní názor a nebrat jen to, co je někde psáno. Matika ano, chybí v logickém uvažování.
Nepochybuji, že jsou na život a práci připravenější, než jsme byli my, kdo maturovali před či krátce po roce 89. Naše země a lidé v ní jistě trochu pokročili.
Nemám rád podobné zobecnění, ale myslím, že budou báječní. Pokud ne, je to naše vina. Matematika jistě ano. Zbylo by tam bez ní něco, co vyžaduje určité úsilí?
Ochotu jít do rizika a kriticky přemýšlet o světě kolem sebe i sobě samých. Maturitu v různých stupních obtížnosti ano.
Schopnost samostatně logicky přemýšlet. Ambicióznost. Spíše vítají pohodlnější život než výzvu. Maturita z matematiky ano, učí logickému myšlení.
Dobrá znalost cizího jazyka, zejména angličtiny. Maturitu pro gymnázia a technické školy ano, pro ostatní ne.
Vytrvalost a to, že nejprve dávám, pak dostanu. Raději si ale nevzpomínám, co v mých 18 letech říkali o nás "staří" :-). Povinná maturita u techniků a gymnazistů ano.
Maturitě z matematiky ano. U studentů mi chybí praktické znalosti stavebnictví. Na školách je skleníkové prostředí, kde se učí teorie bez návaznosti na praxi.
Pokoru a ochotu se stále dál učit. Často i dobrou znalost angličtiny. Maturita z matematiky na gymnásiu a středních školách ano, ale u kadeřnic a kominíků ne.
Pokoru a použitelné znalosti.
Většinou méně studují a kladou na sebe menší nároky. U techniků je to neschopnost vnímat technické řešení a jeho nákladovost jako spojenou nádobu. Matematika ANO.
Ne u vsech, ale u nekterych nejdrive ukazat, co umi, a chut pracovat, a az pak se ptat na vysi platu a ostatni benefity. Ano.
Kritické přemýšlení.
Související