Investice v Česku nejsou příliš v oblibě. Může to být negativní zkušeností plynoucí z "divokých" 90. let, během kterých spousta lidí uvěřila nesmyslným slibům typu "jistota desetinásobku", nebo pozdější nešťastnou érou "finančních poradců" a neschopností bankovních domů investování správně nabídnout a zpřístupnit širší veřejnosti.

Tento článek patří do placené sekce.

Pro vás jej odemknul někdo, kdo má předplatné.


Pokud budete předplatitelem, budete moci stejným způsobem odemykat placené články i pro své přátele.
A získáte i řadu dalších výhod.

Abychom investiční prostředí v Česku zlepšili, měli bychom my, kteří investice nabízíme, udělat naši nabídku transparentní a vyhnout se toxickému marketingu v podobě používání sousloví typu "chytrá investice" (budu snad hloupý, když neinvestuji?) nebo "nadstandardní výnos" (málokdy se dozvíme, vůči čemu a proč je nadstandardní). Dále bychom se měli snažit, aby klient naší nabídce rozuměl, a v závěru se vyvarovat jakémukoliv nátlaku. Sice možná v krátkodobém horizontu uděláme méně obchodů, ale pomůžeme tím vytvořit lepší investiční prostředí, ze kterého budeme všichni dlouhodobě profitovat.

Vás, potenciální investorky a investory, pak prosím: ignorujte "chytré" a "garantované" investice s astronomickými výnosy nebo jiné tutovky, nebojte se zeptat, když něco není jasné či nerozumíte, snažte se pochopit rizika s investováním spojená a hlavně se nenechte do investic nijak tlačit. Investujte pomalu!

Autor je spoluzakladatelem platformy Upvest

Související

Líbil se vám článek? Chcete víc takových článků?

Kupte si předplatné a můžete si je číst všechny. Navíc bez reklam a s možností odemykat placené články pro přátele.

Vyzkoušejte předplatné Ekonomu