OpenAI má potenciální nový vedlejší zdroj příjmů. Všem uživatelům začíná nabízet pomoc s nákupy produktů. Pokud ChatGPT zaznamená, že se uživatel ptá na věci, které by si mohl chtít koupit, nabídne vlastní doporučení i s odkazem na konkrétní prodejce.
Umělá inteligence při doporučování zboží pracuje s informacemi, které má o uživateli uložené ve své trvalé paměti. OpenAI věří, že tím může usnadnit výběr vhodných produktů. Zároveň uvádí, že velké jazykové modely služby ChatGPT produkty vybírají nezávisle, nejde o reklamu. Alespoň zatím.
Nákupy s pomocí AI ale skrývají rizika. Nejlépe to ukazuje odhalená aféra s produktovou reklamou na Facebooku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později