Jeho hlavní byznys je úzce spjatý se spalovacími motory: zapalovací svíčky Brisk z Tábora mají devadesátiletou tradici. A ačkoliv majitel firmy Mojmír Čapka sám není zrovna fanouškem aut na baterku, je připravený i na tuto alternativu. Po svém vstupu do firmy v 90. letech totiž diverzifikoval výrobu a vstoupil také do sektoru snímačů. A ty se používají i v elektromobilech. V rozhovoru Čapka hovoří o aktuální nervozitě v sektoru automotive, o tom, jak jeho firma zvládla nucený odchod z Ruska a ztrátu jednoho ze svých největších trhů či o dopadech amerických cel na byznys Brisku.
Jaká je aktuální situace mezi českými dodavateli v automobilovém průmyslu?
Panuje nervozita. Hlavní problém dodavatelů je nestabilita požadavků automobilek. Na jedné straně máte dobrý pocit, že roste poptávka automobilek po dodávkách dílů, ale vzápětí se stane, že nejsou odebírány z důvodu poklesu požadavků. Další problém je, že většina dodavatelů má další subdodavatele a ti nerespektují, že automobilka díly nechce. Musíte od nich objednané zboží odebrat a začínají se objevovat problémy s hromaděním zboží.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později