Když se řekne střední Range Rover, pak je řeč o modelu Velar, který svou velikostí přesně zapadá mezi výrazně menší Evoq a o něco větší Sport. I v tomto případě jde o SUV, i když britská značka si tradičně dává dobrý pozor na to, aby její vozy působily jinak než ty od konkurence. A tak Velar daleko víc připomíná zvýšený kombík než auto do terénu, kam se ovšem může bez obav vydat také.
Velar je na trhu už osmým rokem a aktuální drobné retuše karoserie by dokázali určit jen znalci. Takové stáří by mu nehádal nikdo, už proto, že zapuštěné kliky byly v době jeho vzniku vzácností. Ve skutečnosti se změn událo mnohem víc. Třeba vidlicový naftový šestiválec dostal náhradu v podobě šestiválce řadového – souvisí to s přísnější emisní normou Euro 6e platící od loňského září. Jeho součástí je 48voltový mildhybridní systém, který pomáhá s hladkým náběhem motoru při zapnuté funkci stop‑start, ruku k dílu přiloží i při akceleraci.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



