1. Globálně poprvé klesl zájem o luxus
Celosvětový trh s osobním luxusním zbožím poprvé od finanční krize v roce 2008 zpomalil. Tvrdí to výroční zpráva konzultantské společnosti Bain & Company.
Vyšší životní náklady způsobily, že v loňském roce klesla loajalita zákazníků vůči top značkám. Zisky příslušných společností se tak meziročně snížily o dvě procenta, uvádí analýza.
Celkové výdaje na luxus podle předpovědí dosáhly přibližně 1,5 bilionu eur (38 bilionů korun), i když několik segmentů, například automobily, cestování a kvalitní víno, zaznamenalo mírný růst.
Ve zprávách o hospodaření přiznávají nižší tržby koncerny jako LVMH, Burberry a Gucci. Dokonce i značka Cartier, které se dosud při všech trendech a krizích vedlo nadmíru dobře, v minulém týdnu oznámila jednoprocentní pokles tržeb v první polovině svého fiskálního roku.
Citovaná zpráva dává pokles do souvislosti s nižší poptávkou v Číně a říká, že značky špatně pracují s potenciálními mladšími zákazníky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později