1. Globálně poprvé klesl zájem o luxus

Globálně poprvé klesl zájem o luxus
Foto: Shutterstock

Celosvětový trh s osobním luxusním zbožím poprvé od finanční krize v roce 2008 zpomalil. Tvrdí to výroční zpráva konzultantské společnosti Bain & Company.

Vyšší životní náklady způsobily, že v loňském roce klesla loajalita zákazníků vůči top značkám. Zisky příslušných společností se tak meziročně snížily o dvě procenta, uvádí analýza.

Celkové výdaje na luxus podle předpovědí dosáhly přibližně 1,5 bilionu eur (38 bilionů korun), i když několik segmentů, například automobily, cestování a kvalitní víno, zaznamenalo mírný růst.

Ve zprávách o hospodaření přiznávají nižší tržby koncerny jako LVMH, Burberry a Gucci. Dokonce i značka Cartier, které se dosud při všech trendech a krizích vedlo nadmíru dobře, v minulém týdnu oznámila jednoprocentní pokles tržeb v první polovině svého fiskálního roku.

Citovaná zpráva dává pokles do souvislosti s nižší poptávkou v Číně a říká, že značky špatně pracují s potenciálními mladšími zákazníky.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.