1. Globálně poprvé klesl zájem o luxus

Celosvětový trh s osobním luxusním zbožím poprvé od finanční krize v roce 2008 zpomalil. Tvrdí to výroční zpráva konzultantské společnosti Bain & Company.
Vyšší životní náklady způsobily, že v loňském roce klesla loajalita zákazníků vůči top značkám. Zisky příslušných společností se tak meziročně snížily o dvě procenta, uvádí analýza.
Celkové výdaje na luxus podle předpovědí dosáhly přibližně 1,5 bilionu eur (38 bilionů korun), i když několik segmentů, například automobily, cestování a kvalitní víno, zaznamenalo mírný růst.
Ve zprávách o hospodaření přiznávají nižší tržby koncerny jako LVMH, Burberry a Gucci. Dokonce i značka Cartier, které se dosud při všech trendech a krizích vedlo nadmíru dobře, v minulém týdnu oznámila jednoprocentní pokles tržeb v první polovině svého fiskálního roku.
Citovaná zpráva dává pokles do souvislosti s nižší poptávkou v Číně a říká, že značky špatně pracují s potenciálními mladšími zákazníky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



