Zeptáte‑li se kohokoliv v technologickém světě i v byznysu na klíčový trend příštího roku, dostane se vám takřka unisono odpovědi: umělá inteligence, tedy AI. Firmy ji dokonce vnímají jako byznysovou nutnost. Většina s ní již nějak koketuje a současně v nich přetrvávají obavy, že kdyby ve firemních procesech chyběla, konkurence je rychle předběhne. Podle aktuálního průzkumu, který mezi třemi stovkami korporací z USA a Evropy provedla česko‑kanadská technologická společnost Ataccama, celkem 74 procent dotázaných organizací již v nějaké míře s umělou inteligencí ve svém fungování počítá. Jako hlavní důvod pro její zavedení do podnikání vyšlo zlepšení jeho efektivity. Následuje zlepšení rozhodovacího procesu.
Britský The Economist ovšem upozorňuje, že AI může zároveň představovat největší riziko v historii byznysu. Současná vlna zájmu o AI začala před dvěma lety spuštěním prvního volně dostupného programu ChatGPT. Během pár týdnů přilákal tento chatbot od společnosti OpenAI stamiliony uživatelů, rychleji než jakýkoli produkt v historii. Se svými chatboty rychle přišly i hlavní technologické giganty jako Alphabet, Meta či Microsoft a ve velmi rychlém tempu je vylepšují.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později