1. Boeing už vyrábí, potřebuje hotovost
Po více než sedmi týdnech ukončili zaměstnanci Boeingu stávku a montážní linky se v minulém týdnu začaly rozjíždět. Na 33 tisíc stávkujících odhlasovalo přijetí podmínek firmy většinou 59 procent. Návrh na dohodu zahrnuje zvýšení mezd o 38 procent.
Toto úterý bylo posledním dnem, kdy se pracovníci výrobce letadel mohli vrátit do práce. Rozjela se opět montáž nejprodávanějších strojů 737 Max, proudových letounů 777 a nákladních typů 767 v továrnách v Rentonu a Everettu ve státě Washington.
Plné obnovení výroby podle firemních expertů může trvat několik týdnů, protože dělníci potřebují rekvalifikaci. K ozdravení svého byznysu musí firma výrobu 30 exemplářů typu 737 měsíčně zvýšit na víc než 50. Management musí znovu zprovoznit dodavatelský řetězec.
Jinou možností, jak si pomoci k hotovosti, které se Boeingu nedostává, je prodej společností nesouvisejících s hlavním předmětem podnikání, jako je třeba poskytovatel informací o leteckém provozu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později