Kdyby při nákupu auta hrál důležitou roli poměr ceny a roztomilosti, ID. Buzz by za sebou nechal relativně početný peloton konkurence. Ale ani poměr ceny a vnitřního prostoru pro něj nedopadá vůbec špatně, třeba kufr je dokonce o fous větší, než má dodávkový obřík Citroën ë‑Berlingo v prodloužené verzi. Ten se prodává za podobnou cenu, ačkoliv má podstatně menší baterii a tím i dojezd.
Když zkraje minulého roku dorazil elektrický ID. Buzz do showroomů, automobilka za něj chtěla bez pár drobných nejméně 1,6 milionu korun. Teď jeho cena začíná o 450 tisíc níž. A to na stylové retro auto vrhá docela jiné světlo.
ID. Buzz je navíc z trochu jiného těsta, než běžné dodávky přestavěné na osobní verze bývají. Ačkoliv jej s legendární T1 z konce 40. let minulého století ve skutečnosti vůbec nic nepojí, atmosféru původního busíku vystihla jeho moderní interpretace dokonale. Včetně pocitu, že řidič sedí nad předním kolem a za čelním sklem auto končí, ačkoliv je ve skutečnosti sedadlo od přídě vzdálené mnohem dál. To aby posádku chránila dostatečně mohutná deformační zóna.
Volkswagen v autě zúročil dlouholeté zkušenosti s obytnými přestavbami. Interiér tak nabízí prvky, které nejsou zcela běžné a ještě zpravidla šetří místo, třeba držáky nápojů složené ve schránce v dolní části přístrojové desky. Nebo bytelné plato v kufru, které spolu se sklopenými opěradly zadních sedadel tvoří základ lůžkové úpravy. Stačí už jen karimatka a spacák, aby tu pohodlně přenocovali dva lidé.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



