Kdyby při nákupu auta hrál důležitou roli poměr ceny a roztomilosti, ID. Buzz by za sebou nechal relativně početný peloton konkurence. Ale ani poměr ceny a vnitřního prostoru pro něj nedopadá vůbec špatně, třeba kufr je dokonce o fous větší, než má dodávkový obřík Citroën ë‑Berlingo v prodloužené verzi. Ten se prodává za podobnou cenu, ačkoliv má podstatně menší baterii a tím i dojezd.
Když zkraje minulého roku dorazil elektrický ID. Buzz do showroomů, automobilka za něj chtěla bez pár drobných nejméně 1,6 milionu korun. Teď jeho cena začíná o 450 tisíc níž. A to na stylové retro auto vrhá docela jiné světlo.
ID. Buzz je navíc z trochu jiného těsta, než běžné dodávky přestavěné na osobní verze bývají. Ačkoliv jej s legendární T1 z konce 40. let minulého století ve skutečnosti vůbec nic nepojí, atmosféru původního busíku vystihla jeho moderní interpretace dokonale. Včetně pocitu, že řidič sedí nad předním kolem a za čelním sklem auto končí, ačkoliv je ve skutečnosti sedadlo od přídě vzdálené mnohem dál. To aby posádku chránila dostatečně mohutná deformační zóna.
Volkswagen v autě zúročil dlouholeté zkušenosti s obytnými přestavbami. Interiér tak nabízí prvky, které nejsou zcela běžné a ještě zpravidla šetří místo, třeba držáky nápojů složené ve schránce v dolní části přístrojové desky. Nebo bytelné plato v kufru, které spolu se sklopenými opěradly zadních sedadel tvoří základ lůžkové úpravy. Stačí už jen karimatka a spacák, aby tu pohodlně přenocovali dva lidé.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později