Jeden z nejbohatších mužů planety Bernard Arnault se prostřednictvím své skupiny LVMH rozhodl ovládnout svět formule 1. Agentura Bloomberg uvedla, že se pařížská společnost blíží k dohodě, podle níž by se luxusní značky spadající pod koncern staly sponzory F1 a jejich loga by se zobrazovala na viditelných místech kolem závodní dráhy. Na mantinelech by se tak měly objevit značky výrobce hodinek Tag Heuer, šampaňského Moët & Chandon, případně hotelových řetězců společnosti. Dohoda s LVMH by pořadatelům závodů přinesla ročně 150 milionů dolarů, v přepočtu 3,4 miliardy korun. Zároveň by šlo o ránu pro předního výrobce švýcarských hodinek Rolex, který je oficiálním partnerem časomíry závodů formule 1 už 11 závodních sezon.
Námluvy mezi gigantem a zástupci formule 1 ale zatím neskončily. Podle Bloombergu by výsledek mohl být oznámen před koncem roku, tedy před startem nové sezony F1.
Sponzorství dává smysl
Popularita F1 v posledních letech prudce roste. Jednak na to mělo vliv rozšíření míst konání závodů – loni například o Las Vegas. Popularitu šampionátu zvýšil i dokumentární seriál společnosti Netflix o závodnících a jejich týmech F1: Touha po vítězství.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Vojtěch Wolf
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



