Spalovací motory se pod jeho kapotu vrátily už začátkem roku, teď původem užitkový Citroën Berlingo přijíždí v omlazené podobě. A při pohledu na modernizovanou příď se nelze ubránit překvapení, jak moc dokáže auto změnit nové logo a jiný tvar světel. V prvním případě jde automobilka hluboko do své minulosti, v tom druhém naopak přichází s technicistní strukturou působící až nečekaně moderně.
Za skutečnost, že krabicovité auto s posuvnými dveřmi teď působí tak nějak víc elegantně, může i neokoukaná zelená metalíza Sirkka, za kterou si automobilka účtuje 15 tisíc korun. Tím však závan luxusu není zdaleka vyčerpán, fosilní Berlingo totiž není už jen přestavbou užitkové verze N1, jak tomu bylo ještě nedávno, nýbrž je z něj opět plnohodnotné osobní auto s relativně širokou výbavou.
Testovaná verze XL je oproti té základní o 35 centimetrů delší a 50 tisíc korun dražší. V ceně jsou však také posuvné dveře na obou dvou stranách karoserie, za které se u krátké verze připlácí 18 tisíc. Kdo má velkou rodinu a zároveň nemá problém s parkováním, měl by sáhnout právě po delší variantě. Za nevelký příplatek získá dvě plnohodnotná a samostatná sedadla ve třetí řadě, přičemž i tak zbude v autě dost místa pro zavazadla. Když zrovna nejsou potřeba, dají se složit a zafixovat za opěradly druhé řady, případně docela jednoduše z auta vyjmout. V takovém případě už vznikne zavazadlový prostor, kam lze věci při balení na dovolenou skládat bez většího rozmyslu. Působivé je i velké množství úložných prostor. Je jich tolik, že někdy bývá obtížné něco najít, když si člověk nepamatuje, kam přesně co dal.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později