Musí dobře fungovat na asfaltu rozpáleném na 50 stupňů, stejně jako své kvality prokázat na sněhu a ledu, za samozřejmost se považuje, že obstojí na mokru. Což je opravdu výzva, jak potvrzuje expert na pneumatiky z rakouského autoklubu ÖAMTC Steffan Kerbl, který spolu s německým klubem ADAC a švýcarským ACS uspořádal test plášťů rozměru 205/55 R 16.
Věčnou otázkou při výrobě celoroční gumy je míra tvrdosti směsi – pokud je tvrdší, guma dobře funguje v létě a hodně najede, ale na kluzkém povrchu je to bída. Naopak pneu z měkké směsi bývá velmi dobrá v zimě, zato ve vysokých teplotách prodlužuje brzdnou dráhu auta a rychle se opotřebuje.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později