Musí dobře fungovat na asfaltu rozpáleném na 50 stupňů, stejně jako své kvality prokázat na sněhu a ledu, za samozřejmost se považuje, že obstojí na mokru. Což je opravdu výzva, jak potvrzuje expert na pneumatiky z rakouského autoklubu ÖAMTC Steffan Kerbl, který spolu s německým klubem ADAC a švýcarským ACS uspořádal test plášťů rozměru 205/55 R 16.
Věčnou otázkou při výrobě celoroční gumy je míra tvrdosti směsi – pokud je tvrdší, guma dobře funguje v létě a hodně najede, ale na kluzkém povrchu je to bída. Naopak pneu z měkké směsi bývá velmi dobrá v zimě, zato ve vysokých teplotách prodlužuje brzdnou dráhu auta a rychle se opotřebuje.

Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.




