Volkswagen Passat byl vždy synonymem pro fleetové auto, které se nebojí dlouhých dálničních nájezdů. Najít v bazaru kousek klidně s půl milionem najetých kilometrů není problém, další statisíce navíc takové auto bez problémů najede.
Devátou generací, která vznikala najednou se Škodou Superb, s níž také sdílí většinu karosářských dílů, ale tato sága pravděpodobně končí. Další Passat se spalovacím motorem už nevznikne.
Poslední generace vozu je navíc velmi striktní. Nabízí se už jen jako kombi, také manuální řazení je minulostí, všechny Passaty mají dvouspojkový automat DSG. Oblíbená naftová motorizace ale navzdory automobilovým trendům nezmizela. A to je dobře, protože k charakteru vozu se dvoulitrové TDI hodí náramně.
Nabízí se ve dvou výkonových verzích, ta silnější rovnou s pohonem všech kol. Do testu jsme však dostali slabší turbodiesel s výkonem 110 kW a pohonem předních kol. A i tato motorizace na skoro pětimetrové kombi stačí, byť dynamika je spíše průměrná a při předjíždění je potřeba trochu přemýšlet. Tady bude silnější diesel určitě lepší. Všechno ale vykompenzuje ukazatel spotřeby.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později