Nebývá zvykem, aby auto mezigeneračně úplně změnilo svou velikostní kategorii. Hyundai však Konu posunul z malého na kompaktní SUV, aby tak udělal více prostoru pro jiné malé SUV Bayon.
Projevuje se to třeba délkou nataženou na 4,35 metru, z čehož hned 2,66 metru ukrajuje rozvor náprav. Kona tak pomalu dorůstá i nošovický Tucson. Koneckonců i ona může mít v rodném listě moravskoslezské město. Ovšem jen v případě, že zvolíte elektrickou verzi. Benzinové modely a hybridy se nadále dovážejí z Jižní Koreje.
Nárůst vnějších rozměrů se pozitivně podepsal na vnitřním prostoru jak pro cestující vzadu, tak zavazadla. Kufr pojme 466 litrů, po sklopení dělených opěradel navíc vznikne rovná ložná plocha.
Ani se změnou velikosti ale neodešel extravagantní vnější design, díky kterému si Konu určitě nespletete s žádným jiným SUV na trhu. Výrazná je především přední světelná lišta, hlavní diodová světla jsou umístěna o něco níže v předním nárazníku. Úplně stejné rozvržení se světelnou lištou přes celou šířku auta je i v zadní části. Celkový dojem navíc v testované verzi N Line vylepšuje řada sportovních doplňků karoserie v kombinaci s volitelným dvoubarevným lakováním. Kola mají průměr osmnáct palců, navzdory tomu ale není jízda s Konou, především v městském provozu, přehnaně tvrdá nebo uskákaná.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později