Rubikova kostka představuje fenomén. S více než 450 miliony celosvětově zakoupených kusů se může honosit titulem nejprodávanějšího hlavolamu všech dob a zároveň se stala jednou z komerčně nejúspěšnějších hraček. V letošním roce uplyne 50 let od okamžiku, kdy maďarský vynálezce, matematik, sochař a designér Ernö Rubik sestrojil prototyp legendární krychle, s níž se nejspíš už v dětství či mládí setkal téměř každý Čech.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že doby největší slávy má již mechanický hlavolam s barevnými políčky za sebou, její komerční úspěch pokračuje. Podle zpravodajského webu CBBC bylo v roce 2022 celosvětově prodáno přes šest milionů kusů v celkové hodnotě více než 75 milionů amerických dolarů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Beránek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



