Rubikova kostka představuje fenomén. S více než 450 miliony celosvětově zakoupených kusů se může honosit titulem nejprodávanějšího hlavolamu všech dob a zároveň se stala jednou z komerčně nejúspěšnějších hraček. V letošním roce uplyne 50 let od okamžiku, kdy maďarský vynálezce, matematik, sochař a designér Ernö Rubik sestrojil prototyp legendární krychle, s níž se nejspíš už v dětství či mládí setkal téměř každý Čech.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že doby největší slávy má již mechanický hlavolam s barevnými políčky za sebou, její komerční úspěch pokračuje. Podle zpravodajského webu CBBC bylo v roce 2022 celosvětově prodáno přes šest milionů kusů v celkové hodnotě více než 75 milionů amerických dolarů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později