Na prstech jedné ruky bych spočítal počet rozvah a výsledovek menších a středně velkých firem, které měly zaveden hospodářský rok. To znamená, že hospodařily jinak než na bázi kalendářního roku, tedy v rytmu leden až prosinec. A to mi jich rukama prošlo za posledních deset let už několik stovek. Absolutně nepochopitelné je to hlavně v případě e‑shopů. Ty by s nadsázkou řečeno měly mít zavedeno jako zákonnou povinnost stanovit si hospodářský rok na začátku své sezony. Jak v zájmu jich samotných, tak i jejich zákazníků a dodavatelů.
Nedávno jsem viděl PR článek jedné známé značky, „jak masivně nabírá brigádníky před top sezonou“. Podívám se do veřejného rejstříku na jejich výsledovku, a jak jinak – hospodářský rok je opět leden až prosinec. Řada firem si neuvědomuje, že pokud se jim sezona nepovede, mohou mít velký problém.
Řada firem si neuvědomuje, že když hospodaří na bázi kalendářního roku a sezona se jim nezdaří, mohou mít potíže.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později