Na silnici nebudí respekt jako benzinové GLS ani dojem distingovaného luxusu jako klasická třída S. Najít si cestu k elektroautu s nenápadným designem a překombinovaným názvem nemusí být snadné, zvlášť když se jeho cena včetně příplatků přehoupne přes čtyři miliony korun.
Kvality EQS SUV jsou poněkud niternější povahy. Například zdánlivě fádní karoserie dosahuje odporu vzduchu Cx = 0,26. Pro pochopení čísla dobře poslouží příklad starý půl století – tehdy představil Citroën placatý proudnicový model CX, který vzduchu kladl odpor o polovinu větší.
Práce s aerodynamikou je zde klíčová, na dobrý výsledek je navázána celá řada důležitých vlastností. Třeba rychlá dálniční jízda u některých bateriových aut spotřebu klidně zdvojnásobí, ale tady běží bez zjevných výkyvů odběru energie. Po týdnu si Mercedes řekl o průměrných 23 kWh na sto kilometrů, což je i na letní období akceptovatelný výsledek.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později