Není to tak dávno, kdy značka RS na kapotě škodovky znamenala trochu jiný zážitek. Majitel takového auta se mohl spolehnout, že mu silný motor a upravený podvozek nabídnou jízdu o poznání zábavnější, než jakou umožňovali civilnější sourozenci.
S nástupem elektrických aut zmizela přinejmenším jedna výhoda, kterou kdysi měly jen opravdu silné verze daného modelu. Při rozjezdu na semaforech bývá totiž opojně rychlý skoro každý elektromobil, ať už ve sportovní nebo základní verzi. A v zatáčkách také sedí slušně, těžké baterky v podlaze zajišťují nízké těžiště. Prostor pro jinakost se tedy od dob první Octavie RS značně zúžil, stěžejní úlohu tady dnes trochu paradoxně hraje výbava.
S tou umně pracuje i Enyaq. Nabízí standardně světlomety s funkcí matrix nebo přední masku osázenou 131 ledkami, svítící v noci. Nechybí černé orámování, stejnou barvou jsou vyvedeny i všechny nápisy na karoserii. Pozorný motorista by ještě objevil pár změn, se kterými elektrická škodovka působí víc „zle“.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později