Začátkem 70. let byla motorizace západní Evropy v plném proudu. Mít vlastní auto už nebylo znakem střední třídy, za volantem Brouka či Fiatu 127 byly k vidění i slečny učitelky nebo páni instalatéři.
Spolu s tím rostla chuť publika po luxusu, výkonu i rychlosti. Přibývalo lidí, kteří neměli na BMW, ale u prodejce Opelu chtěli víc než základní model. Posun v poptávce se nevyhnul ani rodinným kompaktním hatchbackům, jejichž výrobci mohli do velkosériové produkce snadno přenést zkušenosti ze závodních tratí. Silnější motor a sportovní podvozek nejdříve nabídly britské, francouzské a italské značky jako Mini, Simca a Alfa Romeo.
Je na co navazovat
Volkswagen mohl vstoupit do rychlého klubu až poté, co v roce 1974 konečně přepřáhl na přední pohon. Pak ovšem verze GTi nastoupila stejně suverénně jako celá modelová řada. Zatímco zdrženliví obchodníci počítali, že půjde o specialitku pro pár bláznů, nakonec prodali 460 tisíc vozů. Skoro sedm procent všech Golfů první generace.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



