Zájemce o kombi trojkové řady si patrně položí otázku, proč by si měl z nabídky automobilky vybrat právě plug‑in hybridní verzi. Na první pohled totiž nevypadá nijak výjimečně – pod přední kapotou benzinový čtyřválec, na druhém konci auta baterie se skromnou využitelnou kapacitou 11,4 kWh. Ta v praxi stačí na nějakých 45 kilometrů čistě elektrické jízdy, pokud se řidič snaží nešlapat autu na krk. Z toho kouká spíš neustálá sháňka po zásuvce než právem očekávaná zábava. Jenže tak zlé to s bavorským míšencem opravdu není.
Hned úvodem je však třeba si nalít čistého vína. Pokud budoucí majitel nemá vyřešené pohodlné dobíjení a přitom chce jezdit na elektriku, bude mu takové auto spíš na obtíž. Nabíjí se totiž pomalu, z wallboxu tři hodiny, z domácí zásuvky pět a půl. Stát několik hodin u veřejné nabíječky pro pár desítek elektrických kilometrů nedává smysl.
Pokud však přístup k zásuvce má, pak mu elektřina v podobě 80kW elektromotoru integrovaného v osmistupňové planetové převodovce pomůže nejen k nízké kombinované spotřebě benzinu, ale i k suverénním jízdním výkonům. Plug‑in hybridní trojka sice není závodním autem, přesuny v rychlém tempu a nadprůměrné míře pohodlí má však v krvi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



