Karoq je v Česku nejprodávanější SUV a čtvrté nejprodávanější auto celkem, jednak je to škodovka a jednak jde o dokonale univerzální zvýšený vůz, na kterém se chyby hledají jen těžko. Nabídne totiž prakticky všechno, co si lze od auta tohoto typu přát. Nadprůměrný prostor v kabině i kufru, solidní komfort, perfektní výhled, hezké zpracování, uživatelskou přívětivost a nadto spoustu drobných vychytávek, které zpříjemní každodenní život.
Prodává se už pět let, a tak přišel čas na to, auto trochu omladit. V rámci faceliftu má novou masku, nárazník a nový je tvar světel, díky kterým se ještě víc podobá většímu Kodiaqu, a také se pyšní bohatším seznamem výbavy. Světlomety mají poprvé technologii Matrix LED stejně jako třeba u Octavie a zadní světla oživily dynamické blinkry.
Nemyslelo se ale jen na krásu, Karoq prošel úpravami, které mají vést k úspoře paliva. Dnes výrobci bojují o každý gram CO2 a Karoq nemůže mít ani hybridní, natož snad plug‑in hybridní pohon. A tak vývojáři hledali jiné cesty, jak vylepšit aerodynamiku a snížit spotřebu, a tedy i produkci emisí. Podvozek je zakrytovaný a má i ochranný kryt kolem nádrže, kola dostala speciální kryty, dokonce je tu i prodloužený zadní spoiler s takzvanými finlety, což jsou jakási „křidélka“ po stranách spoileru. Právě tyto úpravy pomohly celkově snížit aerodynamický odpor auta o deset procent.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později