Městský hatchback japonské značky není ani nejprostornějším, ani nejlevnějším autem své kategorie. Tak proč ho chtít, zní logická otázka, na kterou pragmatici patrně nenajdou uspokojivou odpověď. Když dá ale řidič volný průchod svým pocitům, příchylnost k Dvojce roste s každým ujetým kilometrem. Až si jej Mazda nakonec omotá kolem prstu.
Jsou to někdy jen drobnosti, kterými auto směrem k řidiči vysílá podmanivé vzkazy. Třeba že na rozdíl od mnoha konkurentů nenaskočilo na vlnu slepé digitalizace přístrojové desky. Středový displej infotainmentu zůstává i po nedávném faceliftu bez dotykového ovládání, jeho nabídku lze přímo vyvolat několika tlačítky doplněnými o otočný ovladač. Jednoduché a osvědčené řešení, které neodvádí pozornost od řízení. A právě jízdu si lze v Mazdě 2 užívat plnými doušky.
Začíná to pozicí za volantem, kterou každý řidič rychle najde díky dobře ovladatelnému podélnému i výškovému nastavení. Řazení manuální šestistupňové převodovky s krátkými drahami je až chirurgicky přesné, účinek brzd je dobře dávkován. Soubor sympatických vlastností je korunován přesným řízením, díky němuž je cestování s Dvojkou opravdovou radostí. A k tomu všemu je Mazda velmi tichým autem, od posádky drží dál nejen zvuk motoru, ale i valivý hluk kol.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později