Co mají společného herci Ryan Reynolds, George Clooney, Dwayne „The Rock“ Johnson nebo zápasník MMA Conor McGregor? Všechny tyto celebrity mají nebo měly svou vlastní značku alkoholu. A některé z nich díky tomu vydělaly hromadu peněz. „Hraní bylo něco, čím jsem vydělával na nájem, ale prodal jsem tequilu za miliardu pos*anejch dolarů. Prachy už nepotřebuju,“ prohlásil před pěti lety držitel dvou Oscarů a tří Zlatých glóbů George Clooney v reakci na dotaz novináře, jestli ještě bude vůbec někdy hrát ve filmu. Americkému herci se tehdy podařil investorský majstrštyk. Společnosti Diageo, vyrábějící alkoholické nápoje od vodky Smirnoff až třeba po whisky Johnnie Walker, prodal značku tequily Casamigos za 700 milionů dolarů, přičemž dalších 300 milionů měl inkasovat spolu s dalšími spoluvlastníky v závislosti na úspěšnosti značky během následujících deseti let.
Americký herec začal veřejně prodávat svou tequilu společně se svými spoluvlastníky a přáteli, provozovatelem barů a restaurací Randem Gerberem a realitním magnátem Mikem Meldmanem, teprve v roce 2013. Původně značka Casamigos vznikla jen jako soukromá sbírka tequil pro rodinu a přátele zakladatelů. Když si ale dva roky po sobě objednali společníci přes tisíc lahví, museli si dle zákona svůj produkt licencovat. Během pár let se z Casamigos stala – pokud jde o prodeje – nejrychleji rostoucí prémiová tequila ve Spojených státech.
Zlatá alkoholová horečka
Tenhle Clooneyho investorský úspěch odstartoval „zlatou alkoholovou horečku“ mezi celebritami, které začaly ve velkém zakládat vlastní značky alkoholu či investovat do těch již existujících. Někdejší fotbalová superstar David Beckham má vlastní značku skotské whisky Haig Club, americká televizní celebrita a moderátorka Kendall Jennerová svou tequilu, stejně jako herec a zápasník Dwayne „The Rock“ Johnson.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později