Otevřené karoserie mají zvláštní půvab a obdivuhodnou společenskou přizpůsobivost. Střechu jste odjakživa mohli stáhnout z luxusního Mercedesu i opulentního Rolls‑Royce, ale i z válečného Jeepu Willys nebo skromného „kachního“ Citroënu 2CV. A přestože vítr ve vlasech láká spíše k promenádnímu stylu jízdy, nechybí mezi kabriolety ani ortodoxní sportovci jako Mazda Miata nebo Porsche 911.
Každopádně kabriolet vždycky znamenal a bude znamenat něco extra. Takže také stojí víc peněz než auto s pevnou střechou. Nabídka kabrioletů na trhu tedy celkem přesně kopíruje hospodářský cyklus. Když se daří, výběr se rozšiřuje; když je hůř, omezí se na pár prémiových značek.
A přece odloží střechu
Tím zajímavější je náš dnešní úlovek. Situace automobilového průmyslu má k idyle daleko a Volkswagen není prémiová značka. Přesto nabízí stahovací střechu, a to ještě u jednoho z menších modelů příbuzných s Golfem. Jmenuje se T‑Roc a vtip spočívá v tom, že jde o SUV. Na této obrovské módní vlně lze totiž i dnes prodat leccos, co by jinde nešlo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



