Uvolňování restrikcí zavedených v pandemii koronaviru a postupný návrat k běžnému životu je pro většinu světa důvodem k radosti. Rozhodně to ale neplatí pro firmu, která svůj byznys postavila na světě virtuálním. Řeč je o Roblox Corporation, výrobci stejnojmenné hry, jež patří v poslední době k nejpopulárnějším na světě.
Zatímco loni akcie této společnosti během několika málo měsíců více než zdvojnásobila svou hodnotu, letos se propadla již o 45 procent. Roblox je populární především v nejmladší generaci. Během pandemie ji hrály tři čtvrtiny amerických dětí v kategorii 9–12 let.
Z virtuálního světa zpátky do reality
Hra využívá principu takzvaného metaverza. Uživatelé si mohou vytvářet vlastní herní prostředí, v němž se pohybují prostřednictvím osobních avatarů. V Robloxu tak existují miliony oddělených světů, přičemž v těch nejúspěšnějších se najednou pohybují desítky tisíc avatarů. V době, kdy šíření covidu‑19 drželo lidi hodně doma a část z nich pobývala v online světě, zažívala hra úžasný boom. Počet uživatelů utěšeně rostl a s ním i jejich útraty za vylepšení.
Čas strávený na internetu vzrostl ve srovnání s předpandemickou úrovní zhruba o čtvrtinu a akcie Robloxu, jež loni v březnu zažily burzovní premiéru na ceně kolem 60 dolarů, se v průběhu roku vyšplhaly až k hranici 140 dolarů. Pak ale začala v důsledku očkování pandemie ve vyspělém světě pozvolna ustupovat a miliony dětí se od počítačů zase vracely zpátky do škol a ke svým sportovním i jiným aktivitám.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později