Uvolňování restrikcí zavedených v pandemii koronaviru a postupný návrat k běžnému životu je pro většinu světa důvodem k radosti. Rozhodně to ale neplatí pro firmu, která svůj byznys postavila na světě virtuálním. Řeč je o Roblox Corporation, výrobci stejnojmenné hry, jež patří v poslední době k nejpopulárnějším na světě.
Zatímco loni akcie této společnosti během několika málo měsíců více než zdvojnásobila svou hodnotu, letos se propadla již o 45 procent. Roblox je populární především v nejmladší generaci. Během pandemie ji hrály tři čtvrtiny amerických dětí v kategorii 9–12 let.
Z virtuálního světa zpátky do reality
Hra využívá principu takzvaného metaverza. Uživatelé si mohou vytvářet vlastní herní prostředí, v němž se pohybují prostřednictvím osobních avatarů. V Robloxu tak existují miliony oddělených světů, přičemž v těch nejúspěšnějších se najednou pohybují desítky tisíc avatarů. V době, kdy šíření covidu‑19 drželo lidi hodně doma a část z nich pobývala v online světě, zažívala hra úžasný boom. Počet uživatelů utěšeně rostl a s ním i jejich útraty za vylepšení.
Čas strávený na internetu vzrostl ve srovnání s předpandemickou úrovní zhruba o čtvrtinu a akcie Robloxu, jež loni v březnu zažily burzovní premiéru na ceně kolem 60 dolarů, se v průběhu roku vyšplhaly až k hranici 140 dolarů. Pak ale začala v důsledku očkování pandemie ve vyspělém světě pozvolna ustupovat a miliony dětí se od počítačů zase vracely zpátky do škol a ke svým sportovním i jiným aktivitám.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Kain
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



