Největší dopady má pandemie koronaviru na restaurace a kamenné prodejny. Některé změny můžeme vidět na vlastní oči, jiné zůstávají skryté. První oblastí změn, které covid přinesl, je chování zákazníků. Měřitelným dopadem epidemie je pokles počtu návštěvníků jednotlivých prodejen i celých obchodních center. Velké množství osob je nemocných nebo v karanténě. Dramaticky ubylo zahraničních turistů. Ale i zdraví zákazníci změnili svoje chování. Kvůli obavám z nákazy snížili počet svých návštěv v prodejnách i dobu strávenou v provozovně. Zákazníci více svoje nákupy plánují a zvětšila se průměrná částka utracená při jednom nákupu. Dalším trendem je také nárůst vaření v domácnostech daný prací z domova. Spolu s tím lidé více nakupují více surovin. Stoupl i zájem o čisticí prostředky, dezinfekce či mýdla. Pandemie také zpomalila úbytek malých prodejen na venkově – lidé opět více nakupují v místě bydliště.

Shrnuto: s respirátorem na obličeji chceme nakoupit rychleji a více při menším počtu nákupů. Vzrostla tedy poptávka po rychlém nákupu více položek na jednom místě. Obchodníci zareagovali výrazným zlepšením navigace ve svých provozovnách – vidíme snižování regálů, což vede k větší přehlednosti prodejní plochy. Také se objevují čím dál výraznější označení jednotlivých sekcí.

Zaměstnanci: Já to tedy neberu, šéfe

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-67031920-covid-jako-urychlovac-transformace-maloobchodu