Dlouhá historie mladoboleslavské automobilky umožňuje slavit četná kulatá jubilea. Letos jich bude přehršel. Některé „dvojkové“ letopočty přinesly klíčová rozhodnutí, například v roce 1982 byl odstartován vývoj modelu Škoda Favorit. Jiné byly důležité kvůli aktuálním novinkám; kupříkladu před deseti lety začali v Mladé Boleslavi vyrábět úspěšný Rapid, toho jména třetí. Žádný „dvojkový“ rok v historii automobilky nelze charakterizovat slovy, že to byla nuda. Připomeňme si je všechny, neboť poskytují zajímavé srovnání se současností.

1902
Trofeje a první „automobil“
U Vídně se konal závod do vrchu a v kategorii motocyklů zvítězil Václav Klement, jeden ze zakladatelů mladoboleslavské firmy Laurin a Klement. Další vavříny se jen hrnuly a továrna slavila úspěch také na trhu, její motocykly šly výborně na odbyt. Těžiště výroby se přesouvalo od jízdních kol k motocyklům, to hlavní však mělo teprve přijít. Na čerstvě omítnuté tovární budově se objevila zdaleka viditelná silueta osobního automobilu (na snímku), čímž pánové Laurin a Klement dali jasně najevo, jakým směrem se bude jejich podnikání ubírat.

1912
Expanze do Liberce
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



