Luxusní allroad z Ingolstadtu je dalším důkazem neotřesitelné pozice německých značek ve vyšší střední, chcete‑li ředitelské třídě automobilů. Je s podivem, jak si ji drží, Italové ani Francouzi tu nepochodili, japonský Lexus je spíš mlčky tolerován. Ostatně ani pro Audi nebyl vstup do někdejšího hájemství Mercedesu snadný úkol.
Za úspěch značka vděčí umění dobře prodat technologie – pohon všech kol a především dieselový motor, na který management v 80. letech vsadil přímo vizionářsky. Spojení vysoké účinnosti, nízké spotřeby a dálniční dynamiky si ve vyšší třídě zachovalo výsadní postavení dodnes a vystřídá ho zjevně až bateriový pohon. Průlom do této dominance by se dal čekat od Tesly.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později