Automobily bez střechy jsou součástí historie prakticky od počátků motorismu. První auta, tedy „kočáry bez koní“, měla většinou otevřenou karoserii krytou často na přání dodávanou stahovací či odnímatelnou střechou. Jiná alternativa zkrátka neexistovala.
Boom kabrioletů v současném slova smyslu přichází až později s nástupem pevné uzavřené karoserie. Ta prodejně definitivně převážila ve dvacátých letech 20. století a z aut bez střechy se rychle stala pouhá alternativa nabídky, či spíše luxusní zboží. Kabriolety také často na zakázku stavěly různé karosárny pro ty nejbohatší zákazníky.
Ve 30. letech se stahování střechy zjednodušilo. Nejprve přišel Peugeot − podle patentu Georgese Paulina − v roce 1935 se sériovým autem se samočinnou pevnou stahovací střechou a stal se průkopníkem tohoto řešení. O čtyři roky později představil Plymouth první sériově vyráběné auto, u něhož byla samočinná stahovací střecha plátěná.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Matoušek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



