Nejzáhadnější čínská multimiliardová společnost nebo také největší světový prodejce oblečení, o kterém většina lidí nad třicet let nikdy neslyšela. Takovými slovy analytici charakterizují čínskou společnost Shein (vyslovuje se jako anglické she-in), která se podle dat společnosti Euromonitor z loňského října stala největším světovým prodejcem módy na internetu.
Podle zdroje agentury Bloomberg, který je obeznámen s tím, za jakých podmínek do společnosti Shein v uplynulých letech vstoupili investoři IDG a Sequoia, je firma aktuálně ohodnocena na 30 miliard dolarů. Podle informací jednoho čínského technologického blogu může být valuace dokonce 47 miliard dolarů, tedy zhruba na úrovni společnosti Twitter. Článek odkazující na tuto sumu byl ale na žádost společnosti Shein ihned smazán ze všech čínských webů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později