Gastronomie doplatila na pandemii snad nejvíce ze všech oborů. Nejde jen o extrémní propad tržeb a uzavřené provozovny, musí se vyrovnat i s odlivem zaměstnanců, konkurencí v podobě rozvážky jídla a novým chováním zákazníků.
S nástupem pandemie vystřídal cinkání příborů zvonek na kolech kurýrů rozvážkových služeb. Objednávání jídla přes mobilní aplikace se rychle stalo standardem pro mnoho Čechů. Obraty rozvážkových služeb vystřelily o více než polovinu.
Mobilní aplikace na jedné straně pomohly restauracím přivést nové zákazníky a vyřešit problémy s rozvozem, ale mají řadu vedlejších efektů. Nejde jen o vysoké poplatky (až 30 procent), které si berou z ceny objednávky. Mnoho zákazníků zjistilo, že dovezená večeře i s příplatkem za rozvoz vyjde levněji než návštěva restaurace. Ušetří na vlastním víně, kávě či dezertu. Přitom právě nápoje a alkohol představují pro restaurace důležitou část tržby.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později