Gastronomie doplatila na pandemii snad nejvíce ze všech oborů. Nejde jen o extrémní propad tržeb a uzavřené provozovny, musí se vyrovnat i s odlivem zaměstnanců, konkurencí v podobě rozvážky jídla a novým chováním zákazníků.
S nástupem pandemie vystřídal cinkání příborů zvonek na kolech kurýrů rozvážkových služeb. Objednávání jídla přes mobilní aplikace se rychle stalo standardem pro mnoho Čechů. Obraty rozvážkových služeb vystřelily o více než polovinu.
Mobilní aplikace na jedné straně pomohly restauracím přivést nové zákazníky a vyřešit problémy s rozvozem, ale mají řadu vedlejších efektů. Nejde jen o vysoké poplatky (až 30 procent), které si berou z ceny objednávky. Mnoho zákazníků zjistilo, že dovezená večeře i s příplatkem za rozvoz vyjde levněji než návštěva restaurace. Ušetří na vlastním víně, kávě či dezertu. Přitom právě nápoje a alkohol představují pro restaurace důležitou část tržby.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



