Hej, Siri, pusť mi Iron Maiden. Google, vytvoř mi schůzku v kalendáři. Alexo, co dávají v kině? To jsou jedny z mnoha příkazů, kterými uživatelé už několik let mohou v angličtině oslovovat tři největší hlasové asistenty ve svých chytrých telefonech nebo speciálních zařízeních v domácnostech označovaných jako "chytré reproduktory".
Společnosti Apple, Google a Amazon mají vizi, že mluvení na naše počítače a další elektronická zařízení bude představovat nový způsob interakce se stroji − stejně, jako je dnes běžné používat myš, klávesnici nebo dotykový displej. Podobně uvažují i některé firmy mimo Spojené státy. Například ruský (nejenom) internetový vyhledávač Yandex vyvíjí digitálního asistenta určeného pro ruskojazyčné trhy. V Číně jsou v této oblasti vysoce aktivní společnosti jako Baidu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



